لوگو یکتا راپل

یکتاراپل / مقالات /

خدمات آب بندی نما در شفت و فومن

آب بندی نما در شفت و فومن

ما در این مطلب به بررسی اهمیت و روش های متداول عایق کاری و آب بندی نما در شفت و فومن می پردازیم. به طورکلی آب بندی نمای ساختمان در گیلان به دلیل بارش زیاد باران و رطوبت هوا از اهمیت بالایی برخوردار است. برای هر مالک خانه یا ساختمانی وجود نم و رطوبت بر روی دیوار داخلی ساختمان و یا ایجاد آلودگی یا کپک در سنگ نمای ساختمان می‌تواند آزاردهنده باشد.

اما دلیل وقوع این‌چنین مشکلاتی در نمای داخلی و خارجی ساختمان و راهکار جلوگیری از آن چیست؟ در بسیاری از شهرهای استان گیلان ما شاهد این مشکلات هستیم؛ از این‌رو تیم آب بندی نما در شفت و فومن یکتا راپل نمای ساختمان شما را به‌منظور پیشگیری از چنین مشکلاتی عایق می‌کنند.

عایق کاری و اهمیت آن در شفت و فومن

آب بندی نما در شفت و فومن مانند هر شهر دیگر شمالی به دلیل وجود رطوبت و باران زیاد از ملزومات ساختمان است. آب‌بندی به پرکردن شکاف‌های نمای ساختمان به‌وسیله یک‌سری چسب و متریال مخصوص، گفته می‌شود. درصورتی‌که آب باران بتواند به درزهای نمای ساختمان شما نفوذ کند می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • ایجاد کپک، شوره یا آلودگی یکی از مشکلات اصلی ایجاد نفوذ آب باران به شکاف نما یا عدم عایق‌بندی درست است.
  • عدم عایق‌بندی درست و استفاده از چسب و متریال بی‌کیفیت می‌تواند در درازمدت سبب سست‌شدن سنگ نما شود.
  • نفوذ آب به پشت نما موجب ایجاد مشکلات زیادی در نمای داخلی شود.

کلیه کارهای مربوط به ضدآب‌سازی نما در شفت و فومن به‌وسیله طناب انجام می‌شود. انجام این کار سبب می‌شود تا کلیه کارهای مربوط به ضدآب‌سازی و عایق کاری نما در شفت و فومن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام شود. از مزایای این روش کار عایق‌کاری این است که راپل کار این امکان را دارد به تمام نقاط ساختمان دسترسی داشته باشد.

آب بندی نما در مازندران را هم مطالعه کنید.

روش‌های آب بندی نما در شفت و فومن

آب بندی نما یکی از موارد حیاتی در ساخت و ساز ساختمان‌ها است، به‌ویژه در مناطقی مانند فومن و شفت که با آب و هوای مرطوب و بارندگی فراوان مواجه هستند. در این مناطق، نفوذ آب و رطوبت به نمای ساختمان باعث ایجاد مشکلاتی مانند پوسیدگی و خرابی اسکلت ساختمان می‌شود. برای پیشگیری از این مشکلات، انواع روش‌های آب بندی نما وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده از مواد ضد آب: در این روش، از موادی مانند رنگ‌های ضد آب و پوشش‌های سیلیکونی برای پوشاندن شکاف‌های نمای ساختمان استفاده می‌شود. این روش در کوتاه مدت موثر است، اما در بلند مدت به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی و خوردگی مواد، ممکن است بی‌نتیجه باشد.
  • استفاده از عایق‌های پایه پلیمری: در این روش، از عایق‌هایی با پایه پلیمری مانند پلی‌استر، پلی‌اورتان و… استفاده می‌شود. این روش در برابر آب و رطوبت مقاومت بیشتری دارد و می‌تواند در بلند مدت نیز مؤثر باشد.
  • استفاده از ممبران‌های آب بند: ممبران‌های آب بند یکی از موثرترین روش‌های آب بندی نمای ساختمان هستند. این ممبران‌ها به‌عنوان یک لایه آب بند، در بین نمای ساختمان و سازه پشتیبان قرار می‌گیرند و از نفوذ آب جلوگیری می‌کنند.
  • استفاده از روش های ساختاری: در این روش، از روش‌های ساختاری مانند استفاده از نمای مفصلی، سیستم تهویه، نصب کفپوش نمای آجری و… استفاده می‌شود. این روش‌ها در کاهش نفوذ آب و رطوبت به نمای ساختمان مؤثر هستند.

روش های آب بندی نما در فومن و شفت

با استفاده از هر یک از این روش‌ها، می‌توان از نفوذ آب و رطوبت به نمای ساختمان جلوگیری نمود. برای عایق‌بندی هر نوع نما، از چسب مخصوص به همان نما استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در باره نحوه عملکرد و قیمت آب بندی نما در شفت و فومن با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل کنید.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *